FAQ

 

 

 

FAQ
Najczęściej zadawane pytania.



Pytanie: W pierwszym mailu po złożeniu zamówienia, zostałem poproszony, aby kliknąć na otrzymany link,
którym potwierdzę moje zamówienie. Czy jeśli tego nie zrobię, zamówienie nie będzie realizowane?

Odpowiedź: Będzie. Często zdarza się, że klienci pomijają ten krok, ale nie oznacza to wcale, że nie chcą realizacji zamówienia.
Dlatego też sklep przyjął generalną zasadę, że zamówienie złożone i nieodwołane jest realizowane.
O tym, że zamówienie jest realizowane świadczy drugi mail jaki otrzymasz, mówiący o tym, że zamówienie znajduje się w trakcie realizowania.
Jeśli nie anulujesz zamówienia, będzie ono realizowane.

Pytanie:
Po co mam klikać na link otrzymany w pierwszym mailu, skoro i tak moje zamówienie jest realizowane?

Odpowiedź: Klikając na ten link klient informuje sklep, że wszystko przebiegło prawidłowo, że otrzymał maila informującego
o złożeniu zamówienia, że podał prawidłowy adres mailowy, i że podtrzymuje swoją decyzję o zakupie.
Sklep ma wówczas pewność, że może przystąpić do realizacji.
Sytuacje wyjątkowe:
Zwłaszcza przy zamówieniach na większą kwotę lub towarów z wydłużonym terminem dostawy, zdarza się wstrzymanie realizacji.
W tym czasie sklep podejmuje próbę kontaktu z zamawiającym.
Pierwszym krokiem jest zawsze wysłanie ponownej prośby o kliknięcie na link; jeśli nie ma odpowiedzi, próbujemy skontaktować się telefonicznie.
Jeśli nie uda się nam z tobą skontaktować i potwierdzić zamówienia, zamówienie jest wstrzymane i nie będzie realizowane, aż do potwierdzenia.
Dlatego jesteśmy każdorazowo wdzięczni za kliknięcie na link.

Pytanie
: Złożyłem zamówienie, otrzymałem mail z informacją, że zamówienie zostało przyjęte i czeka na realizację.
Zmieniłem zdanie i nie chcę, aby zamówienie było realizowane. Co teraz?

Odpowiedź: Sklep widzi twoje zamówienie w systemie i oznacza to, że będzie je realizował.
W tym momencie są dwie możliwości, anulować je samodzielnie lub poprosić sklep o anulowanie zamówienia.
Anulujesz sam - wejdź w swoje zamówienie (link otrzymałeś w mailu) i kliknij anuluj. Gotowe!
Anuluje sklep - napisz do nas (na kontakt@portform.pl) krótkiego maila informując nas, że rezygnujesz z zamówienia.
Wystarczy, że podasz nam numer zamówienia lub po prostu podpiszesz się imieniem i nazwiskiem podanym w zamówieniu.
Po anulowaniu zamówienia wyślemy do Ciebie informację zwrotną, że zamówienie zgodnie z prośbą zostało anulowane.

Pytanie: Złożyłem zamówienie, otrzymałem maila z informacją, że zamówienie jest realizowane.
Zmieniłem zdanie i nie chcę, aby zamówienie było realizowane. Co teraz?

Odpowiedź: Jeśli otrzymałeś od nas drugi mail z informacja, że rozpoczęliśmy realizację twojego zamówienia,
oznacza to, że zamówienie jest na etapie kompletowania lub przygotowywania do wysyłki.
Jeśli zmieniłeś zdanie skontaktuj się z nami jak najszybciej, napisz lub zadzwoń.
Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze wysyłane, sklep anuluje zamówienie.

Pytanie: Czy jeśli produkt nie jest wyłączony na sklepie (produkt chwilowo niedostępny), mam pewność,
że jest faktycznie dostępny?

Odpowiedź: Przy tak szerokiej ofercie produktów, nie jesteśmy niestety w stanie aktualizować dostępności produktów
codziennie; dlatego może się zdarzyć, że zarówno produkty dostępne, jak i te z informacją o chwilowej niedostępności
mogą być wyprzedane lub już dostępne, ale nie zostały przez obsługę sklepu zaktualizowane.
Jeśli termin dostawy jest dla ciebie ważny (np. kupujesz coś na prezent), albo chcesz coś kupić, ale koszyk nie jest aktywny,
najlepiej najpierw skontaktować się ze sklepem. Najlepiej bezpośrednio z karty produktu wyślij do nas pytanie,
pod zdjęciami produktu znajdziesz pole o nazwie Zadaj pytanie. Możesz też po prostu napisać na kontakt@portform.pl.
Odpowiadamy najszybciej jak to możliwe.


Pytanie: Czy mam pewność, że wybrane produkty otrzymam zgodnie z terminem podanym w karcie zamówienia?

Odpowiedź: Dokładamy wszelkich starań, aby realizować zamówienia zgodnie z tym terminem lub nawet wcześniej.
Niestety faktycznie zdarza się, że nie zawsze jesteśmy w stanie dotrzymać terminu co do dnia.
Chcąc zaoferować naszemu klientowi jak największą ofertę i wciąż ją poszerzając, przy najszczerszych chęciach
nie jesteśmy w stanie utrzymać wszystkich pozycji na własnym stanie magazynowym i kontrolować tych, które znajdują się
w naszej ofercie pod względem dostępności. Dlatego może się zdarzyć, że z różnych powodów, towar nie dotrze do nas
w założonym czasie i przesyłka zostanie nadana później niż podane w karcie produktu.
Zawsze jednak informujemy klienta o takim wydarzeniu, i jeśli termin wyda mu się zbyt długi, może zrezygnować z zamówienia.
Nasza rada: Po złożeniu zamówieniu sprawdzaj swoją pocztę mailową - to ważne, w przypadku problemów z zamówieniem,
sklep zawsze kontaktuje się mailowo, zazwyczaj następnego dnia po otrzymaniu zamówienia. Jeśli będziesz kontrolował pocztę,
szybciej i sprawniej uporamy się z ewentualnym problemem (w przypadku braku, zwrotem dokonanej wpłaty,
zamianą na inny produkt, czy niepełnymi danymi adresowymi).

Pytanie: W jakich godzinach rozwożone są paczki?

Odpowiedź:
Paczki dostarczane są w różnych porach, zazwyczaj od 9:00 do 19:00 do domów prywatnych,
i w godzinach pracy (od 8:00 do 16:00) do firm.


Pytanie:
Czy mogę poprosić o dostawę przesyłki na konkretną godzinę?

Odpowiedź:
Niestety nie ma takiej możliwości.
Nasze dostawy realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS i nie mamy wpływu na kuriera (jego plan dostarczania paczek).
Dlatego wybierz zawsze adres pod którym ktoś jest lub jeśli pracujesz adres miejsca pracy
(do firm kurierzy przyjeżdżają zawsze w godzinach pracy między 8:00 a 16:00).

Pytanie: Co się stanie jeśli kurier mnie nie zastanie?

Odpowiedź:
Kurier podejmie próbę dostarczenia jeszcze 2 razy, przy niepowodzeniu dostawy pozostawi awizo.
Na tym dokumencie znajdziesz telefon do kuriera. Skontaktuj się z nim następnego dnia i umów na dostawę.
Może się też zdarzyć, że kurier skontaktuje się z tobą telefonicznie na podany przez ciebie w zamówieniu numer telefonu.

Pytanie:
W jaki sposób dowiem się, że moje zamówienie jest w drodze do mnie?

Odpowiedź: Każdorazowo - mailem - informujemy naszego klienta o wysyłce.
Otrzymasz maila, że twoje zamówienie zostało przygotowane do wysyłki, ewentualnie, że już zostało wysłane.
W mailu znajdziesz również numer listu przewozowego. Posiadając ten numer możesz na bieżąco monitorować swoją przesyłkę.


Pytanie:
Otrzymałem mail, że moje zamówienie zostało przygotowane do wysyłki, ale zmieniłem zdanie i nie chcę,
aby było wysyłane. Czy na tym etapie mogę jeszcze je wstrzymać?

Odpowiedź: Mail informujący o przygotowaniu zamówienia do wysyłki jest zawsze wysyłany dzień przed samą wysyłką.
Oznacza to, że jeśli otrzymałeś go np. 1 czerwca, zamówienie wyślemy 2 czerwca.
Paczki wychodzą od nas w godzinach porannych, tj. między 8:30 a 11:00, jeśli do tego czasu zdążysz poinformować sklep,
żeby anulował wysyłkę, paczka zostanie wstrzymana i nie wyślemy jej.

Pytanie:
Musiałem zrezygnować z zamówienia, ale nie zdążyłem skontaktować się ze sklepem przed wysyłką
i paczka została do mnie wysyłana. Co teraz?


Odpowiedź: Paczka dotrze do ciebie zgodnie z informacją przekazaną w mailu.
Niestety, jeśli nie poinformowałeś nas przed wysyłką o chęci rezygnacji, przyjmij paczkę i dokonaj zwrotu.
Na dokonanie zwrotu masz zawsze 14 dni od momentu otrzymania paczki (na temat zwrotu czytaj w regulaminie sklepu).

Pytanie: Czy w przypadku zwrotu muszę podać przyczynę?

Odpowiedź: Nie, nie jest to wymagane.
Będziemy jednak wdzięczni za każdą uwagę i informację o powodzie zwrotu.
Szczególnie chodzi nam o uwagi dotyczące zakupionych produktów, ale też obsługi sklepu.
Taka informacja pomoże nam w przyszłości lepiej obsłużyć kolejne zamówienie, twoje lub kogoś innego,
może zwróci naszą uwagę na problem, którego nie dostrzegamy.
W regulaminie znajdziesz przydatny formularz zwrotu - wystarczy go wydrukować, wypełnić i dołożyć do paczki.

Pytanie: Czy paczka dochodzi zawsze na czas, tj. dzień po nadaniu?

Odpowiedź: Tak, w 99,9 % wszystkie paczki trafiają do klienta następnego dnia po nadaniu.
Może się zdarzyć, że paczka nie dotrze w podanym przez nas dniu, a główne powody to:
warunki atmosferyczne (szczególnie dotyczy to zimy) lub zbyt duża liczba przesyłek do dostarczenia (szczególnie okres świąt),
kiedy to kurier nie zdąży rozwieść paczek w danym dniu.

Pytanie: Otrzymałem numer listu przewozowego UPS. Po co mi ten numer?

Odpowiedź: Numer listu przewozowego to jednorazowy numer nadany twojej paczce przez firmę kurierską.
Jeśli chcesz wiedzieć co dzieje się z twoją paczką, wejdź na stronę UPS i w miejsce monitoruj wpisz podany przez sklep
numer listu. W ten sposób możesz śledzić co dzieje się z paczką, gdzie teraz jest i czy będzie dostarczona na czas.

Pytanie: Czy paczkę należy każdorazowo sprawdzić przy kurierze?

Odpowiedź: W zasadzie nie ma takiej konieczności. Staramy się, aby paczka za każdym razem została spakowana
odpowiednio do zawartości, tak aby towar był zabezpieczony i dotarł do klienta w nienagannym stanie.
Warto jednak to zrobić, gdy coś budzi nasz niepokój, np. gdy karton wygląda na zniczony, lub np. po podniesieniu paczki usłyszymy,
że towar jest luźny, przesuwa się wewnątrz paczki.
Zalecamy również sprawdzenie w przypadku towarów delikatnych, takich jak szkło, czy porcelana.
W przypadku gdy coś będzie nie tak, kurier powinien spisać raport.

Pytanie: Czy na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że paczka jest w porządku?

Odpowiedź: Można, choć zawsze warto otworzyć ją i sprawdzić, czy w środku wszystko jest całe.
Nasze paczki owijamy w białą folię strecz, dzięki której paczka wygląda jednolicie i jest chroniona np. przed wilgocią (deszcz).
Ważne jest aby zwrócić uwagę na to czy paczka nie nosi śladów otwierania, nie jest pognieciona, zdeformowana,
po potrząśnięciu nic w środku się nie porusza i nie przemieszcza wskazując na zbicie lub zniszczenie znajdujących się w niej produktów.

Pytanie: Otrzymałem paczkę, wygląda na zdeformowaną i słychać, że w środku coś się zbiło. Co mam zrobić?

Odpowiedź: Jeśli przesyłka dotarła do ciebie w złym stanie i pojawia się wątpliwość, poproś kuriera, aby poczekał
i sprawdź paczkę w jego obecności. Kurier ma obowiązek poczekać.
Jeśli okaże się, że coś się nie zgadza lub produkt jest np. zbity, kurier powinien spisać raport.
Jeśli masz taką możliwość, zadzwoń do nas od razu lub napisz maila i poinformuj nas o stanie paczki.
Ewentualne zniszczenia najlepiej udokumentować zdjęciem/-mi i przesłać je do nas.



Życzymy udanych zakupów!



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel